5 cech dobrej obsługi hotelowej
Obsługa hotelowa to jedna z najważniejszych kwestii, które decydują o zadowoleniu gościa z pobytu. Nawet najlepsza lokalizacja czy pyszne śniadanie nie wpłyną pozytywnie na wrażenia, jeśli pracownicy obiektu będą nieprofesjonalni albo nieuprzejmi. Gość, który spotka się z miłym, pomocnym personelem poczuje się wyjątkowo, a dzięki temu być może odwiedzi hotel ponownie albo zostawi w mediach społecznościowych dobrą opinię.
Jaki powinien być personel w hotelu?
Przede wszystkim w hotelu powinny pracować osoby, które lubią ludzi. To praca, która wymaga ciągłego kontaktu z gośćmi, rozwiązywania ich problemów czy po prostu życzliwej rozmowy podczas zameldowania. To personel jest wizytówką miejsca, dlatego tak ważne jest, by był właściwie dobrany. Pobyt w hotelu to dni, które gość spędza poza domem, dlatego ważne jest, by stworzyć mu przyjemną atmosferę i pomóc w ewentualnych trudnościach. Personel hotelowy powinien być zatem gotowy pomóc gościom nie tylko merytorycznie, ale i psychologicznie. Mowa oczywiście o podstawowym rozumieniu tego słowa, czyli o spokojnej rozmowie czy szybkim rozwiązaniu stresującej sytuacji.
Cechy dobrej obsługi hotelowej
Dobra obsługa hotelowa powinna charakteryzować się profesjonalnym, przyjaznym i pełnym wyrozumiałości podejściem do klientów. Jest kilka cech, na które szczególnie zwraca się uwagę podczas pobytu w obiekcie hotelowym.
Dyskrecja – ludzie przyjeżdżają do hotelu z różnych powodów. Obsługa powinna w sposób profesjonalny, ale dyskretny i subtelny prosić o dane personalne czy pytać o potrzeby gościa.
Niezauważalna obecność – gość przebywający w hotelu musi mieć poczucie, że to jego tymczasowy dom. To dlatego obsługa powinna być dostępna, ale nienachalna.
Szybkie załatwianie spraw – internet nie działa? A może na parkingu nie ma miejsca na samochód? Wszystkie tego typu problemy powinny być jak najszybciej załatwiane. Jeśli pokój z jakiegoś powodu nie spełnia standardów, gość powinien mieć możliwość jego zmiany.
Uprzejmość i życzliwość – niezależnie od tego, czy gość spędza w hotelu jedną noc, czy mieszka dłużej powinien być traktowany z szacunkiem i uprzejmością. Uśmiech, miłe powitanie to drobne gesty, ale niezmiernie istotne.
Szacunek – niezależnie od długości pobytu, ceny za pokój czy innych kwestii każdy gość powinien być traktowany indywidualnie i mieć poczucie, że hotel stara się zapewnić jak najlepsze warunki każdej osobie.
Jednym z hoteli, które cechują się nienaganną obsługą i ciekawą ofertą jest Hotel Sleep we Wrocławiu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana